Til hovedinnhold

1 / 7 – Mål for økten

2 / 7 – Se filmen om å trygge

3 / 7 – Refeksjonsspørsmål om filmen

Reflekter over:

  • Hva la dere merke til i kommunikasjonen fra den voksne som trygget barnet?
  • Hvordan var det for dere å kjenne på alle pausene som oppsto – hvordan er det for dere å tenke pauser som aktiv lytting?
  • Hvordan var det å høre ungdommenes egne opplevelser fra samtalen?

4 / 7 – Øv dere med Victoria

  • Sett dere sammen i grupper på 3-5 stykker 
  • Start å spille Victoria
  • Les alle svaralternativene høyt i gruppa​​​​ og reflekter over de ulike alternativene.
    • Hvilket alternativ velger dere?
    • Hva er fordelen med dette valget?
    • Hva tenker dere om de andre alternativene? Er det noen av disse alternativene dere vegrer dere for? Hva kan det handle om?​​

5 / 7 – Se filmen om å ta ansvar

6 / 7 – Refleksjonsspørsmål om filmen

Diskuter med dine kolleger:​

  • Hvilke rutiner har vi på vår arbeidsplass om vi blir bekymret for et barn? 
  • Trenger vi noe mer? 
  • Er det kjent for alle? 
  • Hvordan fungerer taushetsplikten for oss i vår posisjon og arbeidsplass? 
  • Hvordan kan skal vi jobbe med dette videre?

7 / 7 – Avslutning og veien videre

Samlinger