Til hovedinnhold

1 / 6 – Mål for økten

2 / 6 – Se filmen om åpne spørsmål

3 / 6 – Refleksjonsspørsmål om filmen

Diskuter med dine kolleger:

  • Har du et eksempel på et åpent spørsmål du bruker når du snakker med ungdom?
  • Åpen kommunikasjon kan handle om mer enn det som blir sagt; som for eksempel kroppsspråk og blikk. Hva pleier du å legge vekt på?
  • Hva har du erfart at kan lukke en samtale?

4 / 6 – Øv dere med Mohammed

  • Sett dere sammen i grupper på 3-5 stykker 
  • Start å spille Mohammed
  • Les alle svaralternativene høyt i gruppa​​​​ og reflekter over de ulike alternativene.
    • Hvilket alternativ velger dere?
    • Hva er fordelen med dette valget?
    • Hva tenker dere om de andre alternativene? Er det noen av disse alternativene dere vegrer dere for? Hva kan det handle om?​​

5 / 6 – Se filmen om å utforske

6 / 6 – Refleksjonsspørsmål til filmen

Diskuter med dine kolleger:

  • Hva la dere spesielt merke til med kommunikasjonen til de voksne som snakket med ungdommene – og hva fører det til?
  • Hva er utfordringene/ hva kan hindre deg i å utforske en bekymring i samtalen med ungdommen?
Samlinger